December 27 Algemeen

Een terugblik naar een coronajaar voor sportverenigingen

Voorzichtig optimisme over financiƫle situatie sportclubs

Dick Zeegers van Stichting Waarborgfonds Sport blikt terug op nog een coronajaar voor sportverenigingen.

"Financieel gezien zijn de clubs er niet slechter op geworden", luidt de toch wel verrassende conclusie van Dick Zeegers, directeur van de Stichting Waarborgfonds Sport. "Maar ik doe het met allerlei slagen om de arm", voegt hij er in één adem aan toe, waarmee hij doelt op de huidige situatie met velerlei maatregelen. Zijn conclusie is bovendien gebaseerd op de stukken van de verenigingen over het boekjaar 2020 en wat betreft dit jaar tot en met juni.

Lees het complete artikel hier