November 10 Veldhockey

Slechts één punt mee terug

Zowel de dames als de heren van MHC Best hadden afgelopen zondag een uitwedstrijd tegen HCAS (Asten-Someren) op het programma staan.

De dames van Best waren Asten in de 1e helft grotendeels de baas, maar toch gingen ze met een 1-0 achterstand de rust in. De 2e helft weer vol gas er tegenaan en van 1-0 achter gingen we naar een 1-2 voorsprong door goals van Tine en Brigit. Hierna werd het helaas nog 2-2 door een aantal discutabele beslissingen van de arbitrage.

Heren 1 begon de wedstrijd voortvarend met een aantal kansen voor Best. Helaas viel de bal er niet in en scoorde Asten wel. Gelukkig werd het goede spel van Best beloond en gingen ze met 1-1 de rust in. Na de rust raakt Best na een aantal dubieuze beslissingen van de scheids de grip op de wedstrijd kwijt. Hierdoor werd er in een korte tijd vier keer tegen gescoord en restte Best alleen een eretreffer. Eindstand is 5-2.

Aankomende week staat zowel voor de dames als de heren een thuiswedstrijd tegen Geldrop op het progamma. Supporters zijn altijd van harte welkom!

Sarah van den Bremer
Juliët Georgiou