September 19 Algemeen

MHC Best app kan crashen in iOS13

Vandaag, 19 september 2019, komt de nieuwe versie van het Apple besturingssysteem iOS uit, iOS13. Vorige week hebben we een versie van de app (versie 4.7) in de Appstore gezet die voldoet aan de eisen van het vernieuwde besturingssysteem.

We zijn erachter gekomen dat er klein foutje in deze versie van de app zit. Dit foutje kan er echter wel voor zorgen dat de app crasht. Dit gebeurt onder bepaalde voorwaarden:
  • De MHC Best app is geinstalleerd
  • iOS13 is geinstalleerd
  • De kalendersynchronisatie met de agenda in de telefoon staat aan.
Dit kan ervoor zorgen dat de app crasht. Indien dit bij jou het geval is, dien je de toegang tot de agenda uit te zetten in de instellingen van je telefoon, via Instellingen - Privacy - Agenda’s - toggle uitzetten voor de MHC Best app. Hierna dien je de app volledig opnieuw op te starten.

Een nieuwe versie van de app (versie 4.7.2) is inmiddels gebouwd en wordt een dezer dagen in de Appstore gezet, waar dit foutje uiteraard uitgehaald is. Het kan wel enige dagen duren voordat deze nieuwe versie op jouw telefoon is geinstalleerd. Zodra deze nieuwe versie is geinstalleerd kan de kalendersynchronisatie weer aangezet worden en crasht de app niet meer.

Deze fout zit alleen in de iPhone versies van de app, leden die de MHC Best app op een telefoon met het Android besturingssysteem gebruiken hebben hier geen last van.

Jill van Nijnatten
Filou Vrijdag