September 17 Algemeen

Uitreiking PLUS Bidonkratten

Ondernemers Ton Henst en Erwin Kenter van de gelijknamige PLUS supermarkten in Best hebben afgelopen zaterdag maar liefst 941 bidons uitgereikt aan hockeyvereniging MHC Best. Dit als gevolg van een succesvolle spaaractie waarbij de 57 teams konden sparen voor gepersonaliseerde bidons. Daarnaast hebben de supermarkten een bedrag gesponsord om buiten een speciale water krattap aan te leggen.

Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvingen leden van de Bestse hockeyvereniging een gratis zegeltje. Bij 25 zegels was de spaarkaart vol. Per team moesten er 15 spaarkaarten gespaard worden om in aanmerking te komen voor een teamkrat met 12 bidons. In totaal zijn er 1504 spaarkaarten vol gespaard. Ondernemers Ton Henst en Erwin Kenter: "De spaaractie was een groot success. Elk lid van MHC heeft nu zijn/haar eigen bidon en alle teams hebben een krat om ze in te vervoeren!"

Naast een leuke lokale spaaractie, wilden de Brabantste ondernemers graag hun steentje bijdragen aan een beter milieu; een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering. "We hebben een bedrag gesponsord waarmee buiten een water krattap aangelegd kan worden. Hiermee kan in één keer een krat bidons van 12 stuks met water worden gevuld. Voor de leden is er dus geen reden meer eigen plastic flesjes voor eenmalig gebruik mee naar de training te nemen", aldus de ondernemers.

Dit artikel verscheen eerder in Groeiend Best, jaargang 2019, editie: week 38, 17 september 2019.

Foto: Marijke Vermeulen.
Op de foto vlnr John van der Horst (bestuurslid Sponsoring MHC Best), Erwin Kenter, Ton Henst en Carlo van Vroenhoven (vice-voorzitter MHC Best), geflankeerd door de meiden van MD1.