Augustus 22 Technische Zaken

Kick-Off Seizoen 2019/2020

Afgelopen zondag, 18 augustus 2019, was er de jaarlijkse Kick-off presentatie voor het seizoen 2019-2020. Spelers, trainers, coaches, ouders en commissieleden waren aanwezig om niet alleen te luisteren en kijken naar een 4-tal presentaties.

De Kick-off bestond deze keer uit informatie vanuit de Technische zaken, het openingstoernooi voor MHC Best en HC Oirschot in het teken van 200 jaar Best en informatie over de diagnose en behandeling na beschadiging van bindweefsel.

Thierry Vriens, Technische zaken, beet de spits af met de onderwerpen zoals de rol van een coach en trainer, invalregels, meetrainen met ander team, de nieuwe regels voor 2019/2020 en overzicht commissieleden.

Ronald van de Wiel, Hockeyondersteuning Technische zaken, presenteerde nieuwe en gewijzigde zaken die betrekking hebben op de keepers, materialen, scheidsrechters, opleidingstrajecten trainers, wedstrijdsecretariaat en de opzet van de zaalhockey.

Het hoe en waarom van het openingstoernooi tussen HC Oirschot en MHC Best werd gepresenteerd door Marc Schoonhoven. Aan bod zijn gekomen de relatie van het toernooi met festiviteiten van 200 jaar Best en het speelschema van die dag.

Als laatste heeft Lucien Meesters, fysiotherapeut verbonden aan MHC Best, een boeiende presentatie gegeven over de diagnose en behandeling na beschadiging van bindweefsel. De volgende onderwerpen zijn aan bod gekomen: het ontstaan van de beschadiging, hoe te acteren, het herstelproces, de belastbaarheid en begeleiding bij het herstel. Middels een aantal concrete voorbeelden vanuit de sportwereld was het een inspirerende uitleg.

Vanuit het publiek werden er interessante vragen gesteld en zijn er leuke discussies ontstaan tussen de verschillende gelederen van de club. Ook na de presentaties werd er nog veelvuldig nagepraat over diverse hockeyzaken.
Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van de bijgevoegde presentaties of na het bijwonen van de kick-off presentaties, neem dan contact met op één van de presentators. Zie de website van onze club voor de contactgegevens van de diverse commissieleden.

Hier kun je de Kick-Off presentatie openen.

Deze beide presentaties zijn ook beschikbaar achter de ledenlogin op de website. Je vindt ze daar onder club > documenten > Download.

Groeten,
Ronald van de Wiel