Oktober 8 Veldhockey

D1 blijft winnen

In een snel op en neer gaande wedstrijd tussen Best en Nova uit Heerlen was de thuisploeg toch weer de bovenliggende partij. De bezoekers bleken over een technisch sterk team te beschikken en wisten zeker de eerste 15 minuten de verdediging van Best regelmatig aan het werk te zetten. Het leverde echter weinig echte kansen op. Best daarentegen wist regelmatig gevaarlijk door te dringen in de vijandelijke cirkel. Het leverde niet direct doelpunten op. Best kreeg enkele corners, en uit een van deze corners wist Bibi Zoetmulder prachtig te scoren. Best bleef de bovenliggende partij, en daar waar Nova vooral met individuele acties gevaar probeerde te stichten opereerde de thuisclub vooral als team. De ruststand werd bereikt met 1-0 voor Best.

Na rust eenzelfde spelbeeld; Nova vooral gericht op individuele acties. Best speelde vooral als team. Dit resulteerde in enkele goed uitgespeelde kansen, maar helaas werden die niet in doelpunten omgezet. Wederom was er een strafcorner nodig om de spanning weg te nemen. Bibi Zoetmulder scoorde haar tweede doelpunt van de wedstrijd, en dit doelpunt zorgde er voor dat de spanning want minder werd. Best speelde de wedstrijd goed uit, en had pech dat er nog een bal op de lat eindigde na een goed ingeschoten rebound. In de laatste minuut van de wedstrijd scoorde Nova nog wel tegen, echter de overwinning werd niet meer uit handen gegeven.

Door deze geweldige teamprestatie blijft Best ongeslagen in deze competitie en staat het team met 15 punten uit 5 wedstrijden fier aan kop. Komend weekend staat de uitwedstrijd naar het Roermondse Concordia op het programma. Gezien de huidige vorm moet het mogelijk zijn om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten.

Mijke van Boven
Lauren van Boxmeer