Mei 22 Veldhockey

D1 bijna kampioen!!

Best speelde deze zondag uit tegen Gemert. Dit team staat troosteloos onderaan met slechts 1 punt uit 18 wedstrijden. Op papier dus geen moeilijke tegenstander. Het was dan ook erg belangrijk dat Best deze wedstrijd vanaf de eerste minuut met volle overgave zou spelen.

Deze opdracht werd door de dames voortreffelijk uitgevoerd. Het lukte dan ook om in de 4e wedstrijd op rij, binnen 2 minuten het eerste doelpunt te scoren. Uit een prachtige aanval over links, wist Sanne Vervoort zich goed vrij te spelen en uit haar perfecte voorzet wist Brigit den Hertog het eerste doelpunt voor Best te scoren.

Niet veel later stond Simone Vervoort aan de basis van het tweede doelpunt voor Best en alweer was het Brigit den Hertog die op juiste plek stond om het tweede doelpunt te maken voor Best. Even later was Xandra Bos die 3-0 liet aanteken na een pass van Jessie Frankhuizen.
In de tweede helft eenzelfde spelbeeld, Best veelvuldig in de aanval en Gemert dat met man macht probeert om doelpunten te voorkomen. Uit een rebound van een strafcorner scoorde Jessie Frankhuizen op miraculeuze wijze het vierde doelpunt voor Best. Daarna was het de beurt aan Pam van Genuchten die na een prima pass van Enna de Klerk alleen door kon gaan op de keepster van Gemert en dit buitenkansje fraai afrondde. Best bleef de aanval zoeken en na goed doorzetten van Evy Sanders kon Enna de Klerk de voorzet prachtig afronden.

Door deze overwinning blijft Best koploper en heeft het team aanstaande zondag aan 1 punt genoeg om kampioen in de derde klasse te worden. Dat ene punt moet dan wel gehaald worden tegen de nummer 2 Blerick. Deze wedstrijd wordt zondag 28 mei thuis gespeeld om 12:45u. Wij zien u graag aanstaande zondag op onze club!

Sebastian Schrederhof
Frank Sleutjes