Oktober 31 Activiteiten

Clinic Jongste Jeugd

Dinsdag 25 oktober heeft Heren 1 een clinic verzorgd aan circa 60 jongste jeugdleden. Geïntroduceerd als noodgreep tijdens de verschillende Corona maatregelen en inmiddels uitgegroeid tot jaarlijks terugkerende dag waarin H1 met onze kleinste leden de hele dag het veld opgaat. Leuk voor alle kinderen en heel leerzaam voor de mannen van het 1ste.

De dag begon al vroeg met het binnendruppelen van alle kinderen (en ouders) rond 8 uur. Aan de gespannen gezichtjes was af te lezen dat iedereen er zin in had! Na een korte introductie in het clubhuis waar de begeleiders voor de dag gekoppeld werden aan de geformeerde groepjes kon iedereen het veld op. Na een korte warming-up kon ieder groepje aan de slag met de verschillende oefeningen. Trucjes werden als snel uitgewisseld en sommige Heren 1 spelers konden demonstreren hoe hard en hoog je over een paar jaar zou mogen slaan!

De verschillende pauzes en lunch bleken een waar feestje. Limonade en snoepjes werden onderling gedeeld en als lunch had Ronald o.a. een broodje knakworst klaarstaan. Die waren ook nodig want van al dat hockeyen was de honger flink ingeslagen.

De middag stond in het teken van partijtjes. Zowel onderling als tussen de groepjes werden de nodige finales uitgespeeld. Ook de eeuwen oude vete tussen de jongens en de meisjes werd uit gestreden. Over de uiteindelijke winnaar werd nog flink nagepraat.

De partijtjes werden opgeschrikt door de komst van een flinke leeuw! Al snel stapte de dapperste groep jonge meiden naar voren om deze koning van het dierenrijk met de kieteldood terug het clubhuis in te sturen.

De dag werd afgesloten met een eindpartij waarin de 60 spelers de begeleiders flink te grazen namen. Het ene doelpunt na de andere kreeg H1 te verwerken. Zoals voorspeld een nuttige les voor ons eerste heren team.

Heren 1 kijkt terug op een geweldige dag waarin het nodige talent ontdekt is. We kunnen dan ook niet wachten tot we over een paar jaar onze nieuwe teamgenoten mogen verwelkomen in Heren of Dames 1.

Om het gat de komende jaren te overbruggen werd iedereen uitgenodigd om de komende jaren als mini van de week onze teams op zondag te versterken.

Ook is alle support van harte welkom! Hou de wedstrijdplanning in de site of app goed in de gaten en kom je favoriete H1 speler aanmoedigen tijdens onze thuiswedstrijden