November 28 Bestuursmededelingen

Nieuwe coronamaatregelen m.i.v. zondag 28 november

Veldwedstrijden

Wedstrijden die gepland staan na 17:00 uur op zaterdag of zondag worden door de KNHB of het wedstrijdsecretariaat zoveel mogelijk verplaatst naar andere tijden en/of dagen. We zodra bekent zullen zorgen dat dit zo snel mogelijk gecommuniceerd wordt met de betreffende teams.

Veldtrainingen

Alle trainingen op het veld kunnen vanaf 17:00 uur niet doorgaan. Trainingen die om 17:00 uur afgelopen zijn kunnen wel doorgaan.

We bieden alle teams de mogelijkheid aan om te gaan trainen voor 17:00 uur. Vanzelfsprekend zul je dit eerst moeten afstemmen met de trainers van je team.Mocht je als team gebruik willen maken van deze mogelijkheid neem dan contact op met [email protected].Zodat we dit goed kunnen gaan coördineren.

Zaalhockeywedstrijden

- De zaalhockeywedstrijden gaan vooralsnog gewoon door. Wedstrijden die gepland staan na 17:00 uur op zaterdag of zondag worden door de KNHB of de zaalhockeycommissie zoveel mogelijk verplaatst naar andere tijden en/of dagen. We zodra bekent zullen zorgen dat dit zo snel mogelijk gecommuniceerd wordt met de betreffende teams.

- Om een wedstrijd te kunnen spelen moet een team uit minimaal 6 spelers bestaan. Dus als er meerdere afmeldingen zijn per team probeer hier ook creatief mee om te gaan.

- Als er een zaalwedstrijd wordt afgelast door deze maatregelen of andere oorzaken is het helaas niet mogelijk om deze in te halen.

Zaalhockeytrainingen

Vanuit de KNHB krijgen we het advies om creatief om te gaan met de trainingen in de zaal. Aangezien we maar beperkt aantal zaaluren hebben gekregen vanuit de Gemeente Best hebben we het volgende besloten:

- De E-teams (8-tallen) en de D-teams willen we voorrang geven om te kunnen gaan trainen in de zaal. Dit is zo besloten aangezien zij nog niet de mogelijkheid hebben gehad om überhaupt te trainen of wedstrijden te spelen in de zaal. In de week van 6 t/m 10 december willen we deze teams dan ook de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van de trainingstijden van 16:00-17:00uur. De meeste teams staan al ingepland op deze tijden. De zaalhockeycommissie zal contact opnemen met teams die nog niet staan ingepland op deze tijden.

- De zaalhockeycommissie gaat samen met de gemeente Best kijken naar extra uren die we kunnen gebruiken door de week of in het weekend. De zaalhockeycommissie zal deze uren met alle teams gaan communiceren. De teams kunnen zich dan op basis van deze uren inschrijven. Zodra we hier meer over weten wordt dit naar de teams gecommuniceerd.

- De gewijzigde trainingstijden gelden in ieder geval tot en met 17 december.

Het blijft daarnaast natuurlijk belangrijk om de hygiënevoorschriften van het RIVM te blijven volgen en altijd thuis te blijven als je ziek of verkouden bent of als iemand uit jouw huishouden positief op het coronavirus is getest.

Heb je specifieke vragen, raadpleeg dan :

·De website van de rijksoverheid

·Het protocol "Verantwoord Sporten” van sportkoepel NOC*NSF

·Veelgestelde vragen over het Corona-virus en sport op de website van sportkoepel NOC*NSF

·Coronamaatregelen en de hockeysport op de website van de KNHB

Het Bestuur

Mijke van Boven