September 18 Zaalhockey

Zaalhockey 2020-2021

Over enkele maanden start het zaalhockeyseizoen 2020-2021. Alle voorbereidingen zijn hiervoor al gestart door de verschillende commissies.

Deze week heeft de KNHB informatie naar buiten gebracht dat er op dit moment geen reden is om niet in de zaal te gaan sporten. Wel heeft de KNHB aangegeven dat ze in de eerste 2 weken van oktober een definitieve beslissing gaan nemen over de doorgang van de zaalcompetitie.

Dus we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Welke teams kunnen deelnemen
Alle teams die op zaterdag of zondag deelnemen aan de veldcompetitie kunnen deelnemen aan de zaalhockeycompetitie, met uitzondering van de F- en E6-teams binnen de Jongste Jeugd.

Aanmelden zaalcompetitie
(Jongste) Jeugdteams
Elk (jongste) jeugdteam en speler is automatisch aangemeld voor de zaalhockeycompetitie. Mocht je niet willen deelnemen aan de zaalhockeycompetitie dan dit tijdig doorgeven aan de coach van je team, zodat hij dit kan doorgeven aan de commissieleden van de Senioren/Jeugd/Jongste Jeugd. Ook als je als team niet wil deelnemen dan moet de coach dit doorgeven aan de commissieleden.

Seniorenteams
Voor seniorenteams geldt dat je je als team aan kunt melden in overleg met de Seniorencommissie.

Let op: de uiterste afmeld/inschrijf datum is zaterdag 26 september tot 24.00 uur. Daarna geven we de teams aan de KNHB door. Meld je dus tijdig aan zodat je in de winter lekker kan zaalhockeyen!

Hoeveel bedraagt het inschrijfgeld
Het inschrijfgeld bedraagt voor alle leden € 68,-. Dit geldt voor alle Senioren/Jeugd en Jongste Jeugd teams. Hierbij is inbegrepen: inschrijfgeld KNHB t.b.v. competitie zaalhuur competitie; zaalhuur trainingen en overige kosten.

Wat is verder belangrijk om te weten:
  1. De contributie wordt op dezelfde manier geïnd als de veldhockeycontributie, dus via automatische incasso. Dit staat los van de veldhockeycontributie en zal dus later worden geïnd.
  2. Het is nog niet duidelijk wat de richtlijnen zijn als de zaalcompetitie niet wordt gestart of tijdens het seizoen wordt afgebroken. De KNHB heeft hier nog geen uitspraken over gedaan en tevens vinden er nog onderhandelingen plaats met de Gemeente over zaalhuur. Als er meer duidelijkheid is dan communiceren we dit met jullie.
  3. Naast deelname aan de door de KNHB georganiseerde competitie streven we ernaar om alle teams minimaal 5 trainingsuren aan te bieden.
  4. We proberen de teams uit de veldhockeycompetitie zoveel mogelijk bij elkaar te houden. Als er te weinig inschrijvingen uit één team zijn, moeten we teams samenvoegen.
  5. De teams zorgen zelf voor een coach. Zonder coach mag een team niet deelnemen aan de competitie.
  6. Zaalwacht: ieder team moet bij een blok van zijn eigen thuiswedstrijden zaalwacht zijn. Dat betekent dat je een aantal wedstrijden (3/4/5-luik) achter elkaar moet begeleiden.
  7. Scheidsrechters worden ingedeeld om te fluiten bij teams uit een jongere leeftijdscategorie. Dat gebeurt op dezelfde manier als bij de veldcompetitie.
  8. De fluitbeurten sluiten niet altijd direct aan op je eigen wedstrijd. Het kan voorkomen dat er meer tijd tussen zit dan je gewend bent of dat je zelf zelfs op een andere dag moet fluiten dan wanneer je zelf moet spelen.
  9. Het speelschema van de zaalcompetitie staat hieronder (zodat je rekening kan houden met een eventueel in te plannen vakantie).

Tot ziens in de zaal!
Namens de zaalhockeycommissie