Mei 3 Technische Zaken

Beleidsplan clubscheidsrechters

Een hockeywedstrijd kan niet worden gespeeld zonder scheidsrechters!!! Veel mensen staan hier niet bij stil, helaas. Maar elke wedstrijd staan er 24 personen op het veld, 22 spelers en 2 arbiters. Deze arbiters zorgen ervoor dat de wedstrijd verloopt volgens de door ons allemaal afgesproken spelregels. Daarnaast vervullen zij een zeer belangrijke rol op het vlak van respect en sportiviteit.

Dus scheidsrechters zijn essentieel voor hockeyspel. Daarnaast is het fluiten zelf ook leuk. De mooiste wedstrijden zijn de wedstrijden waar je als scheidsrechter bijna niet opvalt en waar de spelers van afloop naar je toe komen met complimenten. Dan weet je dat je het als scheidsrechter goed gedaan hebt.

Om de club en de scheidsrechters meer te ondersteunen op het vlak van arbitrage hebben we een scheidsrechtersbeleid opgesteld. Dit beleid omvat richtlijnen met betrekking tot opleiding, indeling en spelregels.

Elke weekend zijn er wel een aantal scheidsrechters die niet komen opdagen voor het fluiten van een wedstrijd. Dit is natuurlijk erg vervelend voor de teams die op dat moment een wedstrijd moeten spelen. Het doel van het scheidsrechterscommissie en het bestuur is om dit tot een minimum te beperken. Om dit doel te bereiken hebben we een aantal sancties opgesteld die beschreven staan in het beleidsdocument.

Het beleid wordt per direct ingevoerd, dus zorg ervoor dat je op de hoogte bent van dit beleid.

Het document is bijgevoegd bij dit nieuwsbericht, maar ook gepubliceerd op de pagina 'Arbitrage' op onze website. Hierbij de link naar deze webpagina: https://www.mhcbest.nl/site/Default.asp?option=2502&stcname=hockey_arbitrage&menu=2

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan kun je een mail sturen naar de scheidsrechterscommissie: [email protected].

Emma van de Sande