Februari 27 Algemeen

MHC Best maatschappelijk partner van Stichting VIPE

Mixed Hockey Club Best wil graag midden in de samenleving staan en heeft in deze zoektocht een sociaal maatschappelijk partnership gesloten met Stichting VIPE. Via een van onze trouwste leden Peter Biemans is deze mooie samenwerking tot stand gekomen.

Peter Biemans is met een kleine tussenpauze al 43 jaar actief lid bij MHC Best. Mensen die Peter kennen zullen weten dat hij zich sterk betrokken voelt tot het steunen van maatschappelijke initiatieven die iets teruggeven aan de samenleving. Een mentaliteit die hij in het bedrijfsleven veelvuldig promoot en tevens een belangrijke pijler vormt binnen zijn eigen bedrijf.

Enige tijd geleden is Peter in contact gekomen met Peggy van de Vijfeijken en Vivienne Leuken van stichting VIPE, welke een schitterend initiatief hebben opgestart om mensen te helpen die worstelen met de vreselijk ziekte kanker.

Stichting VIPE(Voor Ieder Persoon Eigen) verzamelt hoogwaardige gebruikte pruiken, reinigt deze én brengt ze GRATIS terug in de maatschappij bij mensen die een pruik heel hard nodig hebben. Daarmee hergebruikt men een goed product, kunnen ex-patiënten hun ziekteproces deels emotioneel afsluiten omdat hun pruik op een hele waardevolle plek terecht komt, en krijgen andere patiënten de kans op een kwalitatief goede pruik. Zoals jullie wellicht weten kost ziek zijn veel geld. Een goede, mooie pruik is duur en wordt veelal voor maar een klein gedeelte vergoedt door de verzekering. Hierdoor wordt de toegang tot een pruik steeds lastiger, waardoor patiënten vaker binnen blijven uit gevoel van schaamte. Stichting VIPE helpt juist deze mensen tijdens of na hun ziekteproces, waardoor zij in verbinding kunnen blijven staan met de maatschappij.

In samenwerking met MHC Best krijgt VIPE de mogelijkheid om haar stichting en geweldige werkzaamheden onder de aandacht te brengen. Dit maakt ons als club tevens uniek, waar wij een sociaal initiatief kunnen uitbouwen en de stichting de aandacht kunnen geven die het verdiend! Binnenkort verneemt u meer van onze samenwerking.

Sponsorcommissie MHC Best.

Op de foto: links Peggy van de Vijfeijken en rechts Vivienne Leuken van stichting VIPE.