Arbitrage

Scheidsrechters zijn noodzakelijk om een hockeywedstrijd in goede banen te leiden. Als je gaat hockeyen is het fluiten van een wedstrijd niet het eerste waar je aan denkt. En toch zullen we samen moeten regelen dat we elkaars wedstrijden fluiten. Fluiten is een vanzelfsprekend onderdeel van het spel en van het lidmaatschap van MHC Best.

Wie fluiten onze wedstrijden?
De thuiswedstrijden worden door onze eigen leden gefloten. Bij de uitwedstrijden wordt dit door de thuisspelende club geregeld. De wedstrijden op zondag worden door senioren geleid. De wedstrijden op zaterdag kunnen zowel door senioren en junioren maar ook door ouders/vrijwilligers worden gefloten.

Opleiding scheidsrechters
Bij MHC Best worden alle spelers en speelsters in de C-leeftijd (13 jaar) en ouder, die nog geen scheidsrechterskaart hebben elk jaar uitgenodigd om deel te nemen aan een scheidsrechterscursus. Ook ouders zijn meer dan welkom om deel te nemen aan deze cursus. Op zaterdag staan vele ouders - met en zonder hockeyervaring - langs de kant om hun zoon/dochter aan te moedigen. Het zou mooi zijn als er een ouder de wedstrijd van zijn of haar kind kan fluiten. Het is leuk om te doen en het helpt de club om het scheidsrechtersbestand op een hoger plan te trekken. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur een mailtje naar [email protected].

Beleidsplan clubscheidsrechters MHC Best
Per 1 mei 2019 hebben we een duidelijk beleidsplan beschikbaar. Daarin staat onder meer waar onze scheidsrechters allemaal aan moeten voldoen, maar ook hoe er gecommuniceerd wordt en hoe wij de scheidsrechters toewijzen aan de wedstrijden.

Lees het beleidsplan hier: Beleidsplan Clubscheidsrechters MHC Best