Sportiviteit & Respect

Hoe gaat MHC Best om met ‘sportiviteit & respect’? Wat verwachten we van onze leden en ook van onze gasten?

We hockeyen allemaal voor ons plezier en we doen dit vrijwillig. Om het hockeyen en alles eromheen in goede banen te leiden zijn er huisregels binnen onze club. Thema’s als gedragsregels, spelregels en sportiviteit & respect hebben de blijvende aandacht van de MHC Best en de KNHB.

Voor meer informatie van de sportiviteit en respect campagne van de KNHB, bekijk deze site:www.sportiviteit-en-respect.nl

"Hockeyers denken altijd precies te weten hoe het zit met spelregels. Alleen is dat meestal niet het geval.”

We hockeyen allemaal voor ons plezier en we hopen er weer een mooi seizoen van te maken bij MHC Best. Om het voor iedereen zo leuk mogelijk te maken gelden er wel enkele huisregels.

Algemeen
  • MHC Best is een vereniging die draait op vrijwilligers. Ondanks dat onze vrijwilligers veel voor de club over hebben doen ze liever ook wat anders dan de rommel opruimen die is achtergelaten. Dus gooi je afval weg en controleer het veld en de dugout na de training of wedstrijd of daar niets meer ligt.
  • Voor een goede bereikbaarheid van spelers, trainers, coaches en vrijwilligers is het van belang dat je gegevens up-to-date zijn! Pas zelf je gegevens, bijvoorbeeld je telefoonnummer of e-mail adres, aan via de website of app! Lukt dat niet, stuur dan een berichtje naar Ledenadministratie.
  • Grensoverschrijdend of ander ongewenst gedrag, zoals discriminatie, seksuele intimidatie, "vervelende incidenten" en pesten wordt niet geaccepteerd.
  • Er geldt een totaal rookverbod in het clubhuis en kleedkamers.

Sportief voor je tegenstander, teamgenoten en scheidsrechters - in het veld:
  • Wens de tegenpartij een prettige wedstrijd
  • De scheidsrechter heeft altijd gelijk; alleen de aanvoerder praat met hem/haar
  • Positief als toeschouwer, speler en coach - langs de lijn
  • Bedank de scheidsrechter én de tegenpartij na afloop.

Respect voor mensen, materiaal en clubhuis - op de club
  • Waardeer de inzet van de vrijwilligers op de club;
  • Wees zuinig op alle spullen, die van jezelf en anderen;
  • Ruim je rommel op van het veld, het clubhuis en de kleedkamer

Kleding
  • Iedereen zorgt zelf voor een compleet tenue; bitje, scheenbeschermers, zwarte clubsokken, zwart rokje of zwarte broek, het officiële MHC Best shirt, kunstgrasschoenen en uiteraard een hockeystick (indien je team geen sponsorkleding heeft kun je je kleding kopen bij Sport 2000 in Veghel).
  • De keeper krijgt (in bruikleen) een keeperstenue van de materiaalcommissie.
  • Regels over sponsorkleding zijn te vinden op de website.